Loyaliteitsbonus L’Oreal

Loyaliteitsbonus L’Oreal

Home Forums Forum Loyaliteitsbonus L’Oreal

Weergave van 3 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #14724 Reageer
      Henk
      Gast

      Hoi DKK,

      Heb jij je aandelen van L’Oréal aangemeld voor de loyaliteitsbonus? Dat zou je na twee jaar een extra 10% dividend opleveren. Als ik het goed begrijp is er een mogelijkheid om de stukken aan te melden terwijl deze bij de instelling blijven waar ze zijn gekocht, wat in jouw geval ABN AMRO zou zijn.

    • #14743 Reageer
      de kleine kapitalist
      Sleutelbeheerder

      Hoi Henk, nee dat heb ik nog niet gedaan. Ik heb de aandelen vorig jaar november gekocht en heb er destijds niet aan gedacht. Ik weet ook niet zeker of ABN er aan meewerkt. Nu gelukkig genoeg tijd om alsnog te regelen. Dan zou dat in 2026 (!) een extra uitkering van dik EUR 1 (!) opleveren. Misschien dat ik daarom nog geen haast heb :). Het grootste deel van het rendement moet uit koerswinst komen. Op dit moment staan de aandelen 46% boven mijn aankoopprijs. Het is nu wel erg aan de prijs. Ik wacht weer op betere tijden om bij te kopen.

    • #14748 Reageer
      Henk
      Gast

      Wie het kleine niet eert 😉 De timing van jouw aankoop kon bijna niet beter. Het zou mooi zijn als we weer dergelijke prijzen zouden zien.

      Een aantal Franse bedrijven biedt voordelen aan particuliere beleggers die hun stukken aanmelden of rechtstreeks aanhouden. Voor jouw overige holdings lijkt zich dat te beperken tot dubbel stemrecht bij de AVA voor Arkema, LVMH, Schneider Electric en Thales. Air Liquide deelt af en toe extra aandelen uit aan geregistreerde aandeelhouders.

      Los van de loyaliteitsbonus voor mij mogelijk interessant omdat je op die manier lijkt te kunnen profiteren van de lagere bronbelasting zonder de vaste maandelijkse kosten en percentage van het belegd vermogen bij ABN AMRO.

    • #14791 Reageer
      John
      Gast

      Hoi Henk,

      Toevallig viel me net hetzelfde op bij Engie (ik ben aan het kijken of dat interessant is). Total Energies en Schneider Electric (mijn andere Franse aandelen) hebben dit niet. Voor mij is het niet duidelijk of het bij ABN Amro kan, en of ze geld vragen om het uit te voeren.

      Een andere optie is om ze bij Engie zelf te kopen: https://www.engie.com/en/shareholders/shareholder-guide/securities-holding

      Naast de hogere transactiekosten, moet je denk ik ook de tax refund zelf gaan regelen bij de Franse bank.

      Zie ik nog andere zaken over het hoofd?

      Groet, John

Weergave van 3 reactie threads
Reageer op: Reactie #14743 in Loyaliteitsbonus L’Oreal
Je informatie:




Annuleren