Fanuc Corporation

Fanuc Corporation

Home Forums Forum Fanuc Corporation

Weergave van 3 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #11279 Reageer
      Mike
      Gast

      Hallo allemaal,

      Ik zag dat er op de longlist van deze site een aantal mooie industriële Japanse bedrijven staan. Onder meer Daikin en Daifuku. Zelf ben ik onder de indruk van Fanuc Corporatie. Een bedrijf die groot is in robots e.d. en een concurrent van het Zwitserse ABB. Ze hebben een mooi dividend dat wat wisselvallig is, maar wel geleidelijk groeit. Ik heb nog geen positie maar zit er wel aan te denken om het aan mijn portfolio toe te voegen. Wat denken jullie?

    • #11429 Reageer
      de kleine kapitalist
      Sleutelbeheerder

      Hallo Mike,

      Fanuc staat ook op mijn longlist. Echt een fraai aandeel! Ik kan helaas niet alles kwijt. Zowel in porto als op de site. Voor de longlist gebruik ik een add-in en ik kan momenteel niet meer aanpassen. In mijn portefeuille heb ik reeds Keyence dat ook inspeelt op hetzelfde thema. Andere Japanse aandelen naast Daifuku en Daikin die ik op mijn watchlist heb staan zijn Kose (Cosmetica, dividendrichtlijn +17% in 2023), Nidec (elektrische aandrijving), Hoya (optische lenzen) en Shimano (oa fiets, vis-, roei- en skisportonderdelen).

    • #11501 Reageer
      Mike
      Gast

      Ja ik ken het probleem. Er zijn ook zoveel mooie bedrijven om in de gaten te houden!

      Van de door jou genoemde bedrijven vind ik vooral Daifuku, Hoya en Shimano erg interessant. Al heb ik een voorkeur voor aandelen die een hoger dividend betalen. Het dividend groeit bij deze bedrijven weliswaar en de pay out ratio’s zijn laag genoeg om de dividenden sneller te laten groeien dan tot nu toe het geval is. Potentie genoeg, maar ik zoek naar bedrijven met minimaal 2,5% huidig dividend.

      Heb jij een minimaal dividend percentage? Volgens mij focus jij meer op (dividend)groei of zit ik ernaast?

    • #12099 Reageer
      de kleine kapitalist
      Sleutelbeheerder

      Dat klopt. Mijn doel is een minimale dividendgroei van 7% per jaar. het startdividend is minder van belang. De koers volgt het dividend. Met een minimale startrendementseis hadden aandelen als ASML, Microsoft en LVMH nooit in mijn porto gekomen. Die laatste heeft na 2,5 jaar al een Yield-on-Cost van bijna 3%, terwijl het dividendrendement van LVMH nu 1,7% bedraagt. Dat zijn toch wel vaak de fraaiere aandelen.

      In mijn portefeuille zitten ook aandelen met een hoog dividend rendement. Dat heeft vooral te maken met spreiding en het is stiekem natuurlijk ook wel fijn om soms grotere bedragen gestort te krijgen :).

Weergave van 3 reactie threads
Reageer op: Reactie #11429 in Fanuc Corporation
Je informatie:




Annuleren